Skip to content

W klasach, w których stosunek nauczycieli do uczniów jest przyjacielski i demokratyczny, mlodziez mniej oszukuje

2 miesiące ago

219 words

W klasach, w których stosunek nauczycieli do uczniów jest przyjacielski i demokratyczny, młodzież mniej oszukuje. Wyprowadza stąd wniosek; że oszukiwanie – symptom niskiego morale – spowodowane było, przynajmniej częściowo, przez autokratyczne metody wychowawcze (nauczyciel – punktem centralnym, nauczyciel osobą panującą). METODY SKONCENTROWANE NA NAUCZYCIELU, A METODY SKONCENTROWANE NA GRUPIE Przytaczamy poniżej dwa przykłady, wybrane spośród pewnej liczby badań, wykazujące wyższość metod nauczania, w których punktem centralnym jest grupa, nad metodami, w których punktem centralnym jest nauczyciel. Pierwsze z tych badań porównuje dwie różne metody nauczania zastosowane w jednym z zakładów przemysłowych, by nakłonić inspektorów do zmiany sposobu, w jaki oceniali swoich pracowników. Stosowane dotychczas oceny przechylały się na korzyść pracowników zajmujących stanowiska wymagające wysokich kwalifikacji. Innymi słowy, inspektorzy skłonni byli oceniać raczej zajmowane stanowiska niż jakość wykonywanej pracy. Jacob Lewne i John Butler porównali rezultaty dwóch metod nauczania, przyjmując za podstawę zakres rzeczywiście wprowadzonych przez inspektorów studentów zmian w sposobie oceny pracowników. Jedna grupa inspektorów słuchała wykładu (metoda, w której nauczyciel stanowi punkt centralny) o technice i teorii oceniania. Druga uczestniczyła w grupowej dyskusji poświęconej problemom oceniania. [hasła pokrewne: klasyfikacja chorób człowieka, kolejka skierowań do sanatorium nfz, rekomendacje ptg ]

Powiązane tematy z artykułem: klasyfikacja chorób człowieka kolejka skierowań do sanatorium nfz rekomendacje ptg