Skip to content

SUPREMACJA NAUCZYCIELA NAD KLASA

3 miesiące ago

246 words

SUPREMACJA NAUCZYCIELA NAD KLASĄ. Obawiamy się, że dzieci, których się nie zmusza, nie będą się uczyły, że należy, zatem nalegać, aby jak najszybciej postępowały według form zachowania się człowieka dorosłego, bo jesteśmy skłonni interpretować potrzeby dzieci w świetle potrzeb człowieka dorosłego. Na skutek tego w typowej dzisiejszej klasie szkolnej w dużym stopniu panuje nauczyciel i uwaga klasy koncentruje się na jego osobie. Z tego wynika, że decyzje dotyczące programu i stosowanych metod podejmuje się biorąc pod uwagę potrzeby, myśli, życzenia i uczucia nauczycieli a nie dzieci. Należy jednak zwrócić uwagę, że w większości wypadków postępowanie takie nie jest umyślne. Niekiedy zdana się ono, ponieważ dopiero zaczynamy rozumieć motywy i uczucia dzieci a czasami jest wynikiem naszej naturalnej tendencji do interpretowania tego, co widzimy, w świetle naszych własnych potrzeb. Oczywiście, nie można przeoczyć faktu, że w większości wypadków panowanie nauczyciela nad klasą pochodzi stąd, że działa on w imieniu społeczeństwa ludzi dorosłych. Nie znaczy to jednak, że nauczyciele powinni zrezygnować z odpowiedzialności za klasę i przekazać swoje klasy dzieciom, dzieci, bowiem muszą być kontrolowane i kierowane, a nauczyciele są oczywiście w dziedzinie nauczania lepszymi ekspertami niż dzieci. Powstaje jednak pytanie, czy dzieci powinny być stale kierowane i kontrolowane i czy w każdej sytuacji uczenia się nauczyciel musi nad nią panować. [podobne: fizjoterapia, pracownia emg, ortopeda warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia ortopeda warszawa pracownia emg