Skip to content

SKUTKI SUPREMACJI NAUCZYCIELA

2 miesiące ago

229 words

SKUTKI SUPREMACJI NAUCZYCIELA. Na szczęście większość dzieci interesuje się nauką i w normalnych warunkach trzeba stosunkowo niewiele popędzania, aby podjęły te rzeczywiście ważne zadania, które są podstawą dojrzalszych form zachowania się. Niemniej jednak, gdy nauczyciele kierują klasą i panują nad nią bardziej niż to jest konieczne, dzieci stają się apatyczne, tracą zainteresowanie do nauki i robią tylko to, czego się od nich wymaga. Spełniają to minimum nie, dlatego, że widzą w nim niezbędny warunek swego rozwoju, lecz dlatego, że chcą uniknąć nagany ze strony nauczycieli i rodziców. Kiedy w sytuacji uczenia się dominuje nad klasą nauczyciel, większość dzieci uczy się, jak być w zgodzie z przepisami, być posłuszniejszymi, wypełniać zarządzenia itp. Natomiast mniej się uczą dzieci, jak zastosować umiejętności nabyte w szkole do zagadnień życia codziennego, z którymi spotykają się poza szkołą lub z którymi spotkają się j ako, dorośli. Dominacja nauczyciela w uczeniu się tłumi również twórczość i spontaniczność, hamuje rozwój samodzielności, to znaczy dostosowywanie zachowania do podjętych samodzielnie decyzji, bardzo ważnej cechy postępowania odpowiedzialnych obywateli. Harold H. Anderson i jego współpracownicy prowadzili obszerne badania osobowości dwóch nauczycielek klasy drugiej i badali różnice między ich klasami. [hasła pokrewne: morfologia krwi cena, przychodnia batorego, grudki chłonne w gardle ]

Powiązane tematy z artykułem: grudki chłonne w gardle morfologia krwi cena przychodnia batorego