PROBLEM EGZAMINÓW. Uświęcony wiekami tradycji zwyczaj urządzania egzaminów jest innym środkiem nauczania, który prowadzi zbyt często do, zaspokojenia raczej potrzeb nauczyciela niż ucznia. Egzaminy, testy zajmują ważne miejsce w sytuacji uczenia się. Dają one dzieciom możność robienia przeglądu tego, czego się nauczyły i przekonania się o swoich postępach jeśli je osiągnęły. W tym celu stosowane testy mogą być bardzo użytecznymi pomocami w uczeniu się. Badania wykazują, że rzeczywiście uczymy się z lepszym skutkiem, jeżeli od czasu do czasu robimy przegląd materiału, który sobie przyswoiliśmy, a uczniowie, którzy mają możność przekonania się, jakie robią postępy w nauce, uczą się na ogół lepiej od tych, od których nie wymaga się tego. Trudność polega na tym, że stosujemy testy nie tylko po to, aby uczniom pomóc w uczeniu się, lecz żeby ich na tej podstawie klasyfikować i oceniać ich powodzenie lub niepowodzenie. Na skutek te go niejedno dziecko patrzy na testy nie jako na sposób umożliwiający przekonanie się o własnych postępach, lecz jako na narzędzie, które może być przyczyną jego niepowodzenia. Jest rzeczą bardzo prawdopodobną, że w znacznej mierze niepokój, jaki uczniowie odczuwają przed egzaminami wiąże się z obawą przed niepowodzeniem i z uczuciem nieudolności. [przypisy: gniezno szpital psychiatryczny, forum krzyżówkowicza tylko dla orłów, sugru allegro ]
231 words
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: usuwanie tatuaży warszawa[…]
Trzeba przede wszystkim dbać o siebie i zdrowe nawyki
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: okulistyka[…]
U mnie szybko udalo sie wrocic do normalnego funkcjonowania