Skip to content

Nie jest to zagadnienie pelnej kontroli czy zupelnego jej braku, ale zagadnienie stopnia kontroli i nacisku na nia

3 miesiące ago

291 words

Nie jest to zagadnienie pełnej kontroli czy zupełnego jej braku, ale zagadnienie stopnia kontroli i nacisku na nią. Metody stosowane przez nauczyciela ujawniają częściowo stopień jego panowania nad klasą. W klasie, w której wszystko koncentruje się dokoła osoby nauczyciela, mówi najczęściej nauczyciel, uważa się bowiem, że to co on ma do powiedzenia, jest ważniejsze od tego, co mają do powiedzenia dzieci. W klasie tego typu obowiązkiem jest przysłuchiwać się temu, co mówi nauczyciel, zapamiętywać to, umieć powtórzyć ustnie i w wypracowaniach pisemnych. Nauczyciel uczy mówiąc, opisując, demonstrując i wyjaśniając krok po kroku technikę danej umiejętności i kieruje próbami jej opanowania poprzez ćwiczenia, wprawianie się i powtarzanie. Materiał nauczania jest dzisiaj na pewno bardziej pomysłowy, bardziej interesujący, bardziej nadający się do przeczytania niż to było dawniej, lecz zasada nauczania została w dużej mierze ta sama. Podstaw owe założenia ćwiczeń i powtórek, pogląd, że powtarzanie właściwych odpowiedzi utrwala wiedzę, zdaje się być słuszne. Wydawałoby się, że jeżeli nauczyciel powiedział w klasie słowo guest (gość) i kazał je uczniom kilkakrotnie powtórzyć litera po literze, to można na nich liczyć, że w przyszłości na kżde polecenie uczynią to samo poprawne. Czy jednak będą to w stanie uczynić, zależy od wielu czynników: od tego, czy dzieci widzą wartość takich zadań, czy rozumieją, dlaczego tak a nie inaczej dane słowo się pisze, na przykład, jaką funkcję pełni litera u w słowie guest, czy słowo to należy do tych, których będą używać, kiedy będą już pisali itd. [podobne: forum kulturystyczne, szkolenia dla fizjoterapeutów, odzież medyczna ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne odzież medyczna szkolenia dla fizjoterapeutów