Skip to content

Nauczyciele takze czasami boja sie bardzo testów, które daja dzieciom do rozwiazania, poniewaz wyniki swiadcza, w jakiej mierze powiodlo sie im lub nie powiodlo w nauczaniu

2 miesiące ago

214 words

Nauczyciele także czasami boją się bardzo testów, które dają dzieciom do rozwiązania, ponieważ wyniki świadczą, w jakiej mierze powiodło się im lub nie powiodło w nauczaniu. Doszło do tego, że test stał się nawet ważniejszy dla nauczyciela niż dla dziecka. Gdy dziecko zdaje sobie sprawę, że jest oceniane na podstawie wyników testu i że w oparciu o te wyniki podejmuje się o nim pewne decyzje, znaczenie testu może się w jego oczach powiększyć. Ale znaczenie testu płynie stąd, że test wywołuje niepokój i obawę, a nie z jego przydatności jako narzędzia uczenia się. Na ogół testy używane są raczej, aby pomóc dorosłym w podejmowaniu decyzji o dzieciach, niż aby pomóc dzieciom w uczeniu się. Zaliczamy je więc do metod dostosowanych do potrzeb nauczyciela. Im większy nacisk kładą nauczyciele na rezultaty testów i egzaminów, tym większy niepokój i obawę wywołują u dzieci. Naturalną konsekwencją tego jest obniżenie się poziomu moraln ego u uczniów. Kiedy William J. Lodge badał, jak się odbywa proces egzaminowania, przekonał się, że oszukiwanie przy rozwiązywaniu testów występuje w tych klasach, gdzie nauczyciele są zimni, formalni i autokratyczni. [więcej w: sonoforeza wskazania, badania prenatalne za darmo, stopnie upośledzenia umysłowego tabela ]

Powiązane tematy z artykułem: badania prenatalne za darmo sonoforeza wskazania stopnie upośledzenia umysłowego tabela