Skip to content

Jedna z nauczycielek miala tendencje do dominowania nad dzialalnoscia klasy

1 miesiąc ago

174 words

Jedna z nauczycielek miała tendencję do dominowania nad działalnością klasy, druga przyjęła demokratyczną postawę w stosunku do uczniów, to znaczy taką, jaką badacze nazwali postawą integrującą. Dzieci, które pracowały z nauczycielką o postawie integrującej, rozglądały się mniej w czasie zajęć siedzących, mniej bawiły się przypadkowymi przedmiotami, a zachowanie ich charakteryzowała większa spontaniczność i inicjatywa. Postawa i zachowanie się nauczycielki, oparte na dominacji, wywołały u jednych dzieci opór, a u drugich konformizm. Nauczycielka ta miała tendencje do stosowania metod, po których można było się spodziewać, że stłumią spontaniczność i wzmogą konflikty i nieporozumienia. Następne badania przeprowadzone były rok później, kiedy obydwie nauczycielki miały inne klasy. Zaobserwowano te same stosunki wskazujące na pewną względną stałość charakterystycznych cech osobowości. Kiedy porównano dwie nauczycielki klas trzecich, nauczycielki o podobnie kontrastowych osobowościach, te same ogólne obserwacje okazały się prawdziwe. [przypisy: wzorcowanie przyrządów pomiarowych, fitamina, hurtownia torebek ]

Powiązane tematy z artykułem: fitamina hurtownia torebek wzorcowanie przyrządów pomiarowych