Skip to content

Grupa, która wysluchala wykladu zmienila w malym stopniu metody oceniania, podczas gdy grupa, która uczestniczyla w dyskusji wprowadzila wieksze zmiany we wlasciwym kierunku

1 miesiąc ago

244 words

Grupa, która wysłuchała wykładu zmieniła w małym stopniu metody oceniania, podczas gdy grupa, która uczestniczyła w dyskusji wprowadziła większe zmiany we właściwym kierunku. Kurt Lewin podaje wyniki serii eksperymentów polegających na próbie przekonania pań domu, aby dawały swoim dzieciom mniejsze porcje mięsa a więcej mleka i aby niemowlętom dawały sok pomarańczowy i tran. Matki, które zdecydowały się wprowadzić proponowaną zmianę w diecie, były to raczej te matki, które brały udział w grup owej dyskusji, niż te, które wysłuchały wykładu na ten temat. W jednym z badań zalecone ilości mięsa zastosowało tylko 3% kobiet, które wysłuchały wykładów a 32% spośród tych, które uczestniczyły w dyskusji. Inne badania, o których mówi Lewin, polegały na tym, że kobiety albo były indywidualnie pouczane przez 25 minut, jak stosować tran dla dzieci, albo brały udział w dwudziestopięciominutowej grupowej dyskusji na ten temat. I znowu okaz ało się, że grupowe dyskusje wpłynęły skuteczniej na zmianę postępowania we właściwym kierunku. Interesującym objawem jest, że grupowe dyskusje były skuteczniejsze dla zmiany zachowania się niż pouczenie indywidualne. Nauczyciele uważają czasami, że trudności nauczania można by łatwiej rozwiązać ucząc każdego ucznia indywidualnie, unikając rozproszenia uwagi zdarzającego się w klasie. [podobne: ortopeda warszawa, medycyna choroby, medycyna pracy poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: medycyna choroby medycyna pracy poznań ortopeda warszawa